Kevadel alustab Ida-Virumaal projekt “Õpilas- ja minifirmade programmi edendamine”, kuhu on oodatud Ida-Viru põhi- ja keskkooli noored ning nende õpetajad.
Majandus- ja ettevõtlusõppe kvaliteet ja levimus Ida-Virumaal on aastatega paranenud, kuid võrreldes teiste piirkondadega vajab Ida-Virumaa tuge ettevõtlusõppe populariseerimises ja praktilises rakendamises. 2022/23 õppeaastal oli JA Eesti Õpilasfirmade registris registreeritud 507 tegutsevat Õpilas- ja minifirmat kokku 120 koolist. Samal aastal tegutses Ida-Virumaal 13 Õpilas- ja minifirmat ning käesoleval õppeaastal on tegutsemas 14 Õpilasfirmat. Võrreldes ülejäänud Eestiga, jäävad Ida-Virumaa numbrid tagasihoidlikeks. Samas on selle piirkonna õpilased silma paistnud ettevõtlusõppealastel konkurssidel. Viimati pälvis möödunud õppeaastal tunnustuse Jõhvi Põhikoolis tegutsenud minifirma Õpiabi Fööniks, kes saavutas võistlusel „Eesti parim minifirma 2023“ kolmanda koha. Aasta varem jõudis Voka Avatud Noortekeskuse juures tegutsenud Õpilasfirma Väike Rõõm võistluse „Eesti parim Õpilasfirma 2022“ finaali.
JA Eesti on veendunud, et Ida-Virumaa piirkonnas õppivatel noortel on suur potentsiaal olla edukad Õpilasfirmade programmis tänu oma mitmekeelsusele ja ambitsioonikusele. JA Eesti juhitud projekti eesmärk on toetada nii õpilasi kui ka õpetajaid, kaasates neid õpilaste loodavate Õpilasfirmade arengusse ja juhendamisesse. Õpilastele on projekti jooksul toeks JA Eesti mentorid ning nende enda õpetaja, keda toetab samuti JA Eesti. 2024. aastaks planeeritud projekt koosneb kuuest üksteist toetavast üritusest – kaks üritust on suunatud vaid õpetajatele ning neli üritust on kavandatud õpilaste jaoks, kus osalevad ka nende õpetajad. Esimeste õpilasüritustega tahame jõuda kuni 100 Ida-Virumaa nooreni, kellest vähemalt 50 läbib kõik projekti üritused ning kes moodustavad vähemalt seitse Õpilas- või minifirmat. Sellise prognoosi kohaselt võiks uuel õppeaastal tegutseda Ida-Virumaal vähemalt 20 usinat Õpilas- ja minifirmat.
Projekti toetavad Start Up Estonia, Kredex ning EAS.