GALERII: Söödavad joogitopsid ja prügipinalid. Õpilasfirmade laadal sai tutvuda noorte ettevõtjate loominguga

Nädalavahetusel kogunes Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskustesse üle 300 mini- ja Õpilasfirma, kelle uudsed ja põnevad ideed meelitasid kohale hulgaliselt huvilisi. Teiste toodete hulgast leidis laadalt ka kivipaberist korduvkasutatavad õnnitluskaardid, 3D-prinditud juhtme korrastajad ja biolagunevad kohvipaksust istutamispotid.

Junior Achievement Eesti tegevjuhi Kersti Loori sõnul meelitas kõigi aegade suurim Õpilasfirmade laat kohale hulgaliselt huvilisi. „Kõik laadaboksid olid uudistajatest ümbritsetud ning pühapäevasel laadapäeval purustati ka pikalt püsinud müügirekord, mil Õpilasfirma Hoodme suutis oma toodetud kirjaga pusasid müüa kokku 1870 euro eest. Tänavuse aasta tootevalik oli erakordselt lai, noorte looming ulatus igapäevastest tarbeesemetest ja põnevatest seltskonnamängudest söödavate joogitopside ja kaasaskantavate prügipinaliteni välja ning kamba peale teeniti kokku ligi 32 000 eurot,“ rõõmustas Loor.

Mõlema laadapäeva lõpus tunnustati kaubanduskeskustes ka silmapaistvamaid Õpilasfirmasid. Laupäevasel laadapäeval pälvisid parima toote tunnustuse õpilasfirma SIID, kes müüs looduslikke juuksevaha pulkasid ja õpilasfirma Leilix, kes oli välja tulnud leilikotikestega. Pühapäeval said sama tunnustuse osaliseks Tallinna Ühisgümnaasiumi Õpilasfirma Safety Bands oma GHB kiirtestiga käepaeladega ning Hugo Treffneri Gümnaasiumi õpilasfirma Vurr, kes müüs diivanitööstuse jääkidest lemmiklooma mänguasju.

Muuhulgas leidis mõlemal laadapäeval aset ka innovatsioonivõistlus, mille võitjateks osutusid Õpilasfirma Kipa kivipaberist korduvkasutatavaid õnnitluskaartidega ja Õpilasfirma Nullivann, kelle külmaveetünni lahenduse peale lausus žürii, et noorte ambitsiooni ja realismi tasakaal paneb kaasa mõtlema. Teisel laadapäeval pälvisid sama tunnustuse minifirma Juhe koos 3D-prinditud juhtme korrastajate ning Õpilasfirma SIPI vedelikke gaseerivate tablettide eest. Lisaks jagati tunnustusi nii ettevõtte vastutustundlikkuse, müügiboksi silmapaistvuse, müügistrateegia kui toodete reklaamklippide eest.

Loori sõnul on Õpilasfirmade laat suurepärane võimalus noortele esimese müügikogemuse pakkumiseks ja neis ettevõtlikkuse arendamiseks. „Õpilasfirmade loomise käigus saavad noored välja tulla innovatiivsete ideedega ning läbida ettevõtluse protsessi idee leidmisest ja meeskonna loomisest kuni ettevõtte turundamise, müügi ja finantsarvestuseni välja. Rõõm on näha, et noortel on niivõrd suur huvi ettevõtluse vastu ning meil on hea meel, et saame neile sellel teekonnal toeks olla,“ nentis Loor.

TULEMUSED

ROCCA AL MARE KESKUS

  • Laada parim toode – ÕF Leilix (Põlva gümnaasium), ÕF Vurr (Hugo Treffneri Gümnaasium).
  • Laada vastutustundlik ettevõte – ÕF Taasklaas (Tallinna 21. Kool), ÕF Huup! (Gustav Adolfi Gümnaasium).
  • Laada silmapaistvaim müügiboks – ÕF ÖkoPurk (Jakob Westholmi Gümnaasium), ÕF ID (Kuressaare Ametikool).
  • Laada parim müügistrateegia – ÕF AMP (Tõrva Gümnaasium / Valgamaa Kutseõppekeskus), ÕF Crease (Tallinna 21. Kool / Gustav Adolfi Gümnaasium / Tallinna 32. Keskkool).
  • Laada suurim käive – ÕF Oldtop (Tallinna 21. Kool), ÕF Ferte (Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasium).
  • Innovatsioonivõistlus – ÕF Kipa (Tallinna 21. Kool), ÕF SIPI (Tallinna 21. Kool), VitaShake (Jelgava Spidola State Gymnasium).
  • Laada säravaim minifirma – MF Mängutaru (Tõrva Gümnaasium).

KRISTIINE KESKUS

  • Laada parim toode – ÕF SIID (Tartu Jaan Poska Gümnaasium), ÕF Safety Bands (Tallinna Ühisgümnaasium).
  • Laada vastutustundlik ettevõte – ÕF Feel (Rakvere Eragümnaasium), ÕF SÖTÖ (Tallinna  Pae Gümnaasium).
  • Laada silmapaistvaim müügiboks – ÕF SAKASTRÜKK (Hiiumaa Gümnaasium), ÕF Firecraft (Tallinna Leilleküla Gümnaasium).
  • Laada parim müügistrateegia – ÕF BiteWells (Tallinna Ühisgümnaasium / Tallinna Tehnikagümnaasium), ÕF Netshare (Estonian Business School Gümnaasium).
  • Laada suurim käive – ÕF Tarkpea (Pirita Majandusgümnaasium), ÕF HOODME (Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasium).
  • Innovatsioonivõistlus – ÕF Nullivann (Gustav Adolfi Gümnaasium), MF Juhe Koos (Tallinna Lilleküla Gümnaasium).
  • Laada säravaim minifirma – MF Juhe Koos (Tallinna Lilleküla Gümnaasium).

Laadal jagatud eripreemiad:

  • Laada rahva lemmik Õpilasfirma® – ÕF Jolie (Pirita Majandusgümnaasium)
  • Sotsiaalmeedia Täht 2024 – ÕG HOODME (Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasium).
  • Parim reklaamklipp – ÕP SIP ( Läänemaa Ühisgümnaasium), ÕF Caroma (Pirita Majandusgümnaasium), ÕF Tarkpea ( Pirita Majandusgümnaasium).
  • Negavati eripreemia – ÕF SÖTÖ (Tallinna Pae Gümnaasium).
  • Estonian Business Schooli eripreemia – ÕF SeeYou (Tallinna 21. Kool), ÕF Caroma (Pirita Majandusgümnaasium), ÕF KADO (Gustav Adolfi Gümnaasium).
  • SSE Riia kooli eripreemia – ÕF Ferte (Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasium), ÕF SÖTÖ (Tallinna Pae Gümnaasium), ÕF Nullivann (Gustav Adolfi Gümnaasium), ÕF Taasklaas (Tallinna 21. Kool).
  • Eesti ettevõtluskõrgkool Mainori eripreemia – ÕF UnTop (Gustav Adolfi Gümnaasium), ÕF Firegraft (Tallinna Lilleküla Gümnaasium).

KRISTIINE GALERII. Fotograafid Mailis Vahenurm ja Kaur Kangur.

ROCCA AL MARE GALERII. Fotograafid Argo Ainjärv ja Kaur Kangur)

Eesti Õpilasfirmade laata toetasid Rocca al Mare ja Kristiine kaubanduskeskused, SEB Pank, Igavene Heategu, Jungent Estonia OÜ, Interreg Central Baltic programm, Coca-Cola HBC Eesti, Fast Track Education, EBS, Tallinna linn, Negavatt, Stockholm School of Economics, JA Alumni, GKR Trade, Southwestern Advantage, SEIK, Lidl Eesti, Edu Akadeemia, Tallink Silja Line, Hamburg ja Partnerid, Eesti Ettevõtluskool Mainor, Edumus School.

Scroll to Top