Õpilasfirmade jõululaatade maraton sai tugeva avapaugu

Nädalavahetusel toimus Solaris Keskuses Õpilasfirmade jõululaat, kus noorte ideed küündisid Eesti toidupoe säästmisäpist kuni maitseküllaste kohvikotikeste, kaasaskantava võrkpalliväljaku ja graveerimisteenuseni välja. Laadale oli kokku tulnud 76 Õpilasfirmat ning kahe laadapäeva kogukäive oli 8 000 eurot.

“Õpilaste ideed kogusid keskuse külastajate seas palju populaarsust, nii mõnigi Õpilasfirma müüs oma leti tühjaks esimese paari tunniga ning lahkus tõdemusega, et endasse tuleb rohkem uskuda ja julgemalt toota,” tõdes Junior Achievement Eesti tegevjuht Kersti Loor. Ta lisas, et kõigi Õpilasfirmade toodangu puhul oleks tahtjaid jätkunud küll ja veel, kuid noored polnud lihtsalt niivõrd suure nõudlusega arvestanud.

Mõlemal laadapäeval valis oma lemmiku Õpilasfirma välja ka Krunnipea Disainipood, kes sõlmis noorte ettevõtjatega aastase koostöölepingu ning lisab mõlema tiimi tooted lähipäevil ka oma tootevalikusse. Krunnipea Disainipoe lettidelt võib peagi leida Vanalinna Hariduskolleegiumi õpilasfirma KohvKotis erinevate maitsetega kiirkohvisid ning Tallinna Kristiine Gümnaasiumi õpilasfirma AIK Sõrmused unikaalseid sõrmuseid.

Solaris Keskuse lemmikuteks Õpilasfirmadeks kujunesid õpilasfirma SeatSaver oma veekindlate ja helkuriga jalgratta sadulakatetega ning Õpilasfirma Tükk-Tükk, kelle tooteks oli õppemetoodikat toetav hariduslik lauamäng. Lisaks võis laadalt leida kakaokuule, toortatra snäkke, kriisivalmiduspakke, silikoonist kokkuvolditavaid joogipudeleid ja palju ameerikalikke küpsiseid.

“SeatSaver ja Tükk-Tükk võitsid meie tähelepanu oma nutikate ja praktiliste lahendustega. Eriti paistis silma Õpilasfirma Tükk-Tükk, kelle leidlikkus ja soov oma kooli erilisust esile tõsta inspireeris meid väga,” märkis Solaris Keskuse kommunikatsioonijuht Andres Paomees II. Lisaks tõi Paomees esile kogu laada positiivse mõju noortele. “Laadal osalemine annab noortele väga väärtusliku kogemuse ja enesekindluse, mida nad saavad tulevikus kasutada. Näha oli suurt energiat ja pühendumust, mis peegeldus nii toodetes kui ka suhtlemises keskuse külastajatega,” lisas ta.

Kahepäevase jõululaada kogukäive ulatus 8000 euroni. Kõige suurema käibe tegi Gustav Adolfi Gümnaasiumi Õpilasfirma Talksocial kelle tooteks olid enesekindluse kaardid. Nende käive oli veidi üle 400euro. “Suurema osa Õpilasfirmade jaoks oli tegu esmakordse müügikogemusega, kuid noored said suurepäraselt hakkama ning oli näha, et laadale eelnevalt müügikoolitustest oli nii mõndagi kõrva taha pandud,” nentis Loor.

Lisaks Solaris Keskus jõululaadale on Õpilasfirmade jõululaadad tulemas veel Rakveres, Pärnus, Narvas, Saaremaal, Tartus, Raplas ja Jõhvis.

Solaris Keskuse Õpilasfirmade laata toetasid Krunnipea Disainipood, Solaris Keskus ja Coca-Cola HBC Eesti AS.

Scroll to Top